
Nova edició de 2025!
Títol_ Auguris d’innocència
Autor_ Patti Smith
Traducció_ Laia Malo
Col·lecció_ alabatre, 98
Pàgs_ 142
PVP_ 16€
ISBN_ 979-13-991409-0-3
Patti Smith (Chicago, 1946) és escriptora, intèrpret i artista visual. Es va convertir en una figura capital del rock and roll durant els ’70 per la seva revolucionària fusió de poesia i rock. Ha publicat dotze discos, incloent Horses, que ha estat aclamat com un dels cent millors àlbums de la història. Va exposar per primer cop la seva obra gràfica el 1973 i els seus llibres inclouen Just Kids, guanyador del National Book Award 2010, Witt, Babel, Woolgathering, The Coral Sea i una dotzena més de títols entre narrativa i poesia.
Publiquem la poesia de la gran dama del rock. Una col·lecció de poemes, íntima i abrasadora. Amb Auguris d’innocència Patti Smith trenca un silenci de deu anys sense publicar poesia. Aquest retorn significa l’eclosió i confirmació d’una poeta que ha estampat, a través de la música i la paraula i amb poderosos himnes, balades i lletres, una visió lúcida, crítica i sensible del nostre món. Smith s’allunya de la ràbia i la disbauxa, de la franquesa insolent i la rebel·lia en ebullició pròpia de l’estil que va ajudar a fundar, i sorprèn amb una veu íntima i profunda, mostrant la seva relació amb la natura i la divinitat, llum que encomana l’estat contemplatiu de la bellesa. Els seus poemes la situen en la tradició dels trobadors, els forjadors de paraules i els artistes que proporcionen al món una veu que li fa d’eco i que esdevé única, fresca i hipnòtica i que es forma en un magma eclèctic d’influències que van de Blake o Rimbaud a Picasso o Arbus. A cadascun dels poemes la calma condueix a la introspecció en creacions plenes de bellesa; aconsegueix conduir-nos per aquest plaent viatge sensorial que suposa submergir-se en les imatges que els seus versos evoquen.
Els seus poemes, a través de la delicada i potent versió de Laia Malo, sonen com oracles del temps que ens ha tocat viure.
PREMSA
